Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Petr Brandl a jeho autoportréty
PETRÁŠKOVÁ, Diana
Tato bakalářská práce se zaměřuje na život a dílo malíře vrcholného baroka Petra Brandla (1668-1735), který tvořil v období od konce 17. století do 30. let 18. století. Po krátkém shrnutí situace v malířství 17. století v Českých zemích přichází hlavní část práce. Jejím úkolem je postihnout Brandlova klíčová díla v kontextu českého barokního umění, možná východiska jeho tvorby a také vyzdvihnout nejvýznamnější životní události v chronologickém sledu. Práce věnuje zvláštní pozornost, jak již název napovídá, Brandlovým autoportrétům, malířově sebereflexi, sebestylizaci a možným souvislostem těchto děl s jeho životními osudy. Brandlovy vlastní podobizny jako celek naposledy podrobněji analyzoval a popsal Jaromír Neumann. Též se snaží postihnout fenomén autoportrétu obecně a jeho historický vývoj. Hlavním cílem následujícího textu je shromáždění nových poznatků posledních let o Petru Brandlovi, prezentování některých vlastních tezí týkající se Brandlových autoportrétů a jejich konfrontování s dřívějším bádáním.
Kostel sv. Václava v Žamberku
Kreuselová, Zuzana ; Oulíková, Petra (vedoucí práce) ; Pučalík, Marek (oponent)
Diplomová práce "Kostel sv. Václava v Žamberku" pojednává o kostele monograficky. Nejprve se stručně věnuje městu, jeho vzniku, majitelům panství a následně chronologicky z umělecko-historického hlediska nejvýznamnějším fundacím Bubnů z Litic. Poté přechází pozornost k samotnému kostelu, jeho historii a výstavbě, farní budově, popisu a především k hodnotnému mobiliáři. V této části se práce zabývá barokními oltáři a zejména hlavním oltářním plátnem Zavraždění sv. Václava od Francesca Trevisaniho. Pozornost je zaměřena na přípravný obraz, možné předlohy a analogie se starší autorovou tvorbou. Dále se práce pro úplnost stručně věnuje malířské výzdobě kostela. Následně hřbitovní kapli, jejímu stavebně historickému vývoji, barokním oltářům a taktéž malířské výzdobě. V poslední řadě práce v kontextu představí stavitele kostela a malíře, kteří v něm vytvořili kvalitní oltářní plátna.
Kostel sv. Jakuba v Praze na Zbraslavi
Šipr, Dominik ; Oulíková, Petra (vedoucí práce) ; Pučalík, Marek (oponent)
St. Jacob's church in Prague-Zbraslav [manuscript] : bachelor's thesis/ Dominik Šipr ; supervisor: PhDr. Petra Oulíková, PhD. - Prague 2014. - 70s. The topic of this bachelor's thesis is the interior of the St. Jacob's Church in the area of the Cistercians' monastery Aula Regia in Prague - Zbraslav, which was founded by king Wenceslas II in 1291 as a necropolis for the last Premyslides. During the Gothic period the monastery had a four- aisle church with a cloister. In 1420 the monastery was invaded and destroyed by the Hussites. The rebuilt of the monastery began in the beginning of the 18th century (Jan Blažej Santini Aichel, František Maxmilián Kaňka) It was planned to build a church in the monastery compound but it was not realised, the community of monks used the current St. James church. Its interior decorations were made by sculptor Ignác František Platzer and sculpturists from Jan Jiří Bendl's workshop. Pictures were painted by Petr Brandl, Karel Škréta and Giovanni Baptista Piazzeta. In 1785 the monastery was dissolved by Josef II and transformed into a sugar refinery and brewery. Keywords: Aula Regia, the Cistercians's order, the monastery in Zbraslav, Jan Blažej Santini Aichel, František Maxmilián Kaňka, Ignác František Platzer, Petr Brandl, Giovanni Baptista Piazzeta, St. Jacob's Church, Karel Škréta

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.